Drie kruisjes

Love and kisses

Drie kruisjes werden er één
Warmte werd kou
En ik bevries

Ik was er!
Heel lang sterk voor twee
En week niet van je zij

Ik wist dat!
Als jij weer sterker was
Ikzelf wat zwak zou zijn

Ik vroeg het!
“Als het zover zal zijn
Mag ik wat van jouw kracht?”

Ik hoopte!
Toen ik je knikken zag
Je wist wat je beloofde

Ik zag het!
Dat mijn verzoek aan jou
Nu jouw belasting werd

Ik merkte!
Dat vragen om jouw warmte
Een kouder antwoord kreeg

Nu vecht ik!
Om voor mijzelf alleen
Weer sterk te zijn voor twee

Drie kruisjes werden er één
Warmte werd kou
En ik bevries.

V. L. – 3 Augustus 2017

Over Vera Leimann

Als klein kind al kon ik het niet uitstaan als ik iets niet begreep. Het liet me niet los. Ik stel hem nog steeds, die vraag: "Waarom?" Meerdere malen per dag, maar zelden meer hardop. Er is namelijk bijna nooit één vaststaand antwoord op die vraag. Schrijven helpt me mijn gedachten te ordenen. Het helpt me om de mechanismen achter dingen en gebeurtenissen te ontdekken en beter te begrijpen wat het betekent mens te zijn. Als elk blogstukje uiteindelijk een puzzelstukje oplevert waar ook jij, beste lezer, iets aan kan hebben, dan ben al heel tevreden.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

