ZIELMAAT

zielmaat

Toen ik je nog niet kende
Wist ik al dat je er was
Je zat in in mijn ziel
Die zei dat ergens
Iemand
Met heimwee bij me wilde zijn

Toen ik je dan ontmoette
Wist ik al dat jij het was
Je was geen vreemde
Je was niet zomaar
Iemand
Die slechts een spookbeeld wilde zijn

Toen ik je dan weer losliet
Wist ik wel waar jij nog was
Niet in mijn leven
Maar altijd bij me
Iemand
Wiens ziel voorgoed in mij wil zijn

V.L. 23-3-2014

Over Vera Leimann

Als klein kind al kon ik het niet uitstaan als ik iets niet begreep. Het liet me niet los. Ik stel hem nog steeds, die vraag: "Waarom?" Meerdere malen per dag, maar zelden meer hardop. Er is namelijk bijna nooit één vaststaand antwoord op die vraag. Schrijven helpt me mijn gedachten te ordenen. Het helpt me om de mechanismen achter dingen en gebeurtenissen te ontdekken en beter te begrijpen wat het betekent mens te zijn. Als elk blogstukje uiteindelijk een puzzelstukje oplevert waar ook jij, beste lezer, iets aan kan hebben, dan ben al heel tevreden.
Dit bericht werd geplaatst in Ro-man-tik en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

