ZWAVELZWEET

voetafdrukken“Als ik hem zoek, dan volgt hij me” fluisterde ze.
“Wie?” vroeg het duiveltje op haar schouder. Speels liet hij haar lange haren door zijn klauwtjes glijden.
“Nou, de man die ik probeer te bereiken natuurlijk. Maar hij volgt me niet om me te vinden. Hij wist mijn sporen omdat niemand mag weten dat ik hem zoek.”
Hij liet haar haren los en begon onrustig heen en weer te schuifelen. De zwavellucht van zijn zweet bedwelmde haar.

“Dan wordt het tijd dat je een diepe gapende geul trekt, een spoor dat hij onmogelijk kan wissen” siste hij.
Voor hij het wist lag hij in het zand. “Maar wat doe je nu lieffie? Ik bedoel het alleen maar goed!” Zijn blik stond in schril contrast tot de onschuldige bek die hij erbij trok.

“Rot op”, schreeuwde ze, “je weet net zo goed als ik dat iedereen dan in die geul dondert en er nooit meer uitkomt. Ik dus ook! Hoe durf je? Ga!”
Hij ontblootte zijn tanden en beet haar toe: “Ja! Ik zal gaan. Maar ik kom terug. Zolang jij hem zoekt zal ik altijd weer een plekje op je schouder krijgen. En dat kan nog wel even duren.”

Van voetafdruk naar voetafdruk springend begon hij zijn tocht terug. Zijn zwiepende pijlstaart liet een kale vlakte achter. Ze wachtte totdat ze zijn lach niet meer kon horen. Zuchtend vervolgde ze haar weg. Op zoek.

V.L. augustus 2013

Over Vera Leimann

Als klein kind al kon ik het niet uitstaan als ik iets niet begreep. Het liet me niet los. Ik stel hem nog steeds, die vraag: "Waarom?" Meerdere malen per dag, maar zelden meer hardop. Er is namelijk bijna nooit één vaststaand antwoord op die vraag. Schrijven helpt me mijn gedachten te ordenen. Het helpt me om de mechanismen achter dingen en gebeurtenissen te ontdekken en beter te begrijpen wat het betekent mens te zijn. Als elk blogstukje uiteindelijk een puzzelstukje oplevert waar ook jij, beste lezer, iets aan kan hebben, dan ben al heel tevreden.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

